Poskytování základního sociálního poradenství - zdarma
1. Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc při podávání jídla a pití
- pomoc při oblékání a svlékání
- pomoc při prostorové orientaci a pohybu ve vnitřním prostoru
2. Pomoc při osobní hygieně
- základní péče o vlasy a nehty
- pomoc při úkonech osobní hygieny
- pomoc při použití WC
3. Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- dovoz nebo donáška jídla
- pomoc při přípravě jídla a pití
- příprava a podání jídla a pití
4. Pomoc při zajištění chodu domácnosti
- běžný úklid a údržba domácnosti
- pochůzky nákupy
- praní a žehlení prádla
5. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- doprovod do zaměstnání, do zdravotnického zařízení, na instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět
Sociální pracovnice při zahájení péče představí paní pečovatelku, která bude služby zajišťovat.
Základní pravidla pro poskytování služby
(provozní pravidla obdrží každý uživatel při sepsání smlouvy)
- pečovatelskou službu poskytujeme v domácnostech uživatelů nebo na místech se službou souvisejících (např. doprovod k lékaři, na úřad..)
- u zájemce v bytě provede sociální pracovnice sociální šetření (záznam do příslušného tiskopisu)
- při sociálním šetření jsou zájemci (případně i přítomné rodině) podány veškeré potřebné informace a zodpovězeny otázky
- na základě sociálního šetření v domácnosti zájemce je na dojednané služby je uzavřena písemná smlouva, kde jsou určena práva a povinnosti obou stran, druh a frekvence služby, její cena, doba platnosti, možnost odvolání a možnost podávat stížnosti.
- uzavřená smlouva může být po dohodě obou stran měněna a to rozšířením nebo zúžením služeb
- výkon sjednaných služeb provádí pečovatelka - pracovnice sociálních služeb, která je uživateli představena
- s uživatelem sociální pracovnice sestaví individuální plán péče, podle kterého bude péče prováděna a který může být měněn na základě společného hodnocení (pečovatelka - uživatel)
- uživatel má právo podávat stížnosti na poskytovanou službu na kontaktní místa, jejichž seznam má k dispozici (provozní pravidla pečovatelské služby)
- uživatel (nebo jeho rodina) má možnost kdykoliv - v průběhu hlavní pracovní doby se dotazovat nebo záležitosti péče konzultovat na telefonních číslech, které má k dispozici.